Notice: Test mode is enabled. While in test mode no live donations are processed.

kr. 0
Select Payment Method

LEDIG STILLING: FESTIVALKOORDINATOR

LEDIG STILLING: FESTIVALKOORDINATOR

Abloom utlyser en 80% stilling som festivalkoordinator (engasjement) fra januar 2022 ut november måned med mulighet for forlengelse. Søknadsfrist 15.januar 2022.


Abloom filmfestival arrangeres hvert år i uke 47 i Oslo og har et spesielt fokus på minoritetsspråklige barn og unge med funksjonsnedsettelse. Festivalen ble første gang arrangert i 2012 under navnet Handy, og har siden vokst til å bli en helårs organisasjon med flere aktiviteter.

 

Organisasjon drives normalt av tre fast ansatte. Vi har også lærlinger og omtrent 80 frivillige som bidrar i våre ulike arrangementer. Den utlyste stillingen vil gå inn i et lite team, der man i fellesskap diskuterer, beslutter og gjennomfører ulike tiltak. Dette kan innebære samarbeid om søknader, programmering, film vurdering osv.

 

Vi søker en person til å ha hovedansvar for markedsføring og arrangementer. Du er strukturert og kreativ, og håndterer en travel og allsidig arbeidshverdag på en god måte. Du har høy grad av selvstendighet og praktisk planleggings- og gjennomføringsevne. Du må takle et høyt arbeidspress, og ta høyde for en særlig intensiv arbeidsperiode fra mai -november. Det stilles krav til formell filmfaglig kompetanse.

 

Som hovedansvarlig for markedsføring, må du ha god skriftlig og muntlig formidlingsevne, og gjerne god kjennskap til video- og fotoredigering. Erfaring med sosiale medier er en forutsetning, inkludert kjennskap til kampanjer på Facebook og Instagram. Erfaring med presse- og sponsorarbeid kan være en fordel, men er ikke et krav.

 

Som ansvarlig for arrangementer får du ansvar for egne arrangementer både i og utenfor selve festivalperioden. Dette vil omfatte planlegging og koordinering av arrangementer for både publikum og bransje. 

Det vil være en fordel med relevant nettverk.

 

 

Ønskede kvalifikasjoner og personlige egenskaper:

  • God skriftlig og muntlig formidlingsevne på både norsk og engelsk
  • Erfaring med markedsføring i sosiale medier (særlig Facebook og Instagram)
  • Erfaring fra festivalbransjen eller annen arrangementsavvikling minst et år
  • Relevant utdanning, gjerne tilknyttet markedsføring eller prosjektledelse
  • Gode IT-kunnskaper (Word, Excel, Photoshop etc.)
  • God kjennskap til foto- og videoredigering
  • Følge opp lærlinger i kontor administrasjon ifb med egen læreplan

     

  • Godt humør, nysgjerrig, gode samarbeidsevner
  • Selvstendig, strukturert og serviceinnstilt
  • Fleksibel og med høy arbeidskapasitet
  • Sterk gjennomføringsevne
  • Sosial og utadvendt

Arbeidsoppgaver:

  • Overordnet ansvarlig for markedsføringen av festivalen
  • Ansvarlig for utarbeiding og gjennomføring av publiseringsplan for sosiale medier og nettside
  • Informasjon- og kommunikasjonsarbeid
  • Prosjektstyring og gjennomføring av ulike arrangementer for publikum og filmbransje
  • Skriftlig arbeid og korrekturlesing

Vi kan tilby:

  • En spennende jobb i et hyggelig arbeidsmiljø med en uformell omgangstone og stor takhøyde
  • Fleksibel arbeidstid, men noe kvelds- og helgearbeid må påregnes, særlig i festivalperioden og ved spesielle arrangementer gjennom året
  • Interessante og viktige arbeidsoppgaver i en virksomhet i utvikling og vekst
  • En stilling med stor selvstendighet og mulighet til å tilrettelegge egne arbeidsoppgaver
  • Lønn etter avtale
  • Arbeidssted er på Youngstorget  i Oslo 

 

Stillingen rapporterer til daglig leder.

 

Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt.

 

Skriftlig søknad med CV sendes via e-post til post@abloom.no

 

Søknadsfrist: 15. januar 2022

 

Tiltredelse: Fortløpende

 

Varighet: Ut november måned 2022 med mulighet for forlengelse


www.abloom.no

 

Ved spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med:

 

Daglig leder, Abloom filmfestival, tlf: 46341945 –  Assisterende administrasjon, Abloom filmfestival, zahraa@abloom, tlf: 45854669